Kõik, mida pead teadma elektri universaalteenuse lõppemisest

2022. aasta energiakriisi ning rekordkõrgete börsihindade tingimustes loodi tarbijate kaitsmiseks elektri universaalteenus. Nüüd, kus elektrihinnad on stabiliseerunud ja turule lisandub üha rohkem taastuvenergia tootmisvõimsusi, ei ole universaalteenus enam vajalik ja riik on otsustanud selle 1. juulist lõpetada.

Mis saab klientidest, kes on täna veel universaalteenusel?

Teenuse lõppemisel viime kõik universaalteenusel olevad kliendid üle börsipaketile. Muudatusega ei kaasne kliendile ühtegi lisakohustust – see on tasuta ning toimub automaatselt.

Siiski on kõigil universaalteenuse klientidel võimalik ise omale uus elektripakett valida, kui selleks soov on. Kui tead, et ei taha elektrit börsihinna alusel tarbida, vaheta oma elektripakett ümber juba enne, kui universaalteenuse pakkumine lõpetatakse.

Mida varem paketti vahetad, seda kasulikum see sulle on. Universaalteenus on hetkeseisuga olemasolevatest elektripakettidest kõige kallim valik turul, mis tähendab, et tehes vahetuse juba täna, säästad edasistelt elektriarvetelt.

Kas universaalteenuselt lahkudes tuleb maksta lepingu lõpetamise tasu?

Ei, universaalteenuselt lahkumine ühtegi lisakulu ega trahvi kaasa ei too. Lepingu saad lõpetada ja uue elektripaketi valida Enefiti iseteeninduses või võttes ühendust meie klienditeenindusega kirjutades teenindus@enefit.ee või helistades numbril 777 4040.

Kui soovid teada, miks tuleb osade elektripakettide eest maksta lepingu lõpetamise tasu, saad selle kohta rohkem lugeda siit.

Kuidas teha kindlaks, kas tarbid elektrit universaalteenuse või mõne muu paketi alusel?

Oma paketi- ja tarbimisinfot näed, kui logid sisse oma energiamüüja iseteenindusportaali. Samuti näed oma tarbimiskoha infot Eleringi kodulehel iseteenindusse sisse logides.

Enefiti iseteenindusse logimiseks vajuta siia.

Milline elektripakett universaalteenuse asemel valida?

Iga kliendi jaoks sobivaim elektripakett sõltub sellest, milline on tema elektritarbimine ning tema võimekus ja valmidus oma tarbimist jälgida ja juhtida. Elektripaketid jaotuvad oma olemuselt kaheks: fikseeritud ja börsihinnaga pakettideks.

Fikseeritud hinnaga elektripaketis on elektri ühikuhind kokkulepitud ja lepinguperioodi jooksul ei muutu. See sobib tarbijatele, kes otsivad kindlustunnet kõikuvate elektrihindade eest, kütavad elektriga ja ei juhi oma tarbimist.

Tarbijatele, kes on valmis börsihindasid jälgima ning suurema hinnavõidu saamiseks oma tarbimist soodsama hinnaga tundidele ajastama, sobib hästi börsipakett. Börsipaketil olles on võimalik tagada soodsam elektrihind, kuid valmis tuleb olla ka hinnatippudeks. Inimestel, kes ise elektrit toodavad ja salvestavad, tasub samuti valida börsipakett.

Fikseeritud ja börsipaketi kõrval pakume Enefitis ka kolmandat elektripaketti Hooajakindel, mis toob kliendile korraga kasu nii suvisest soodsast börsielektrist kui tagab talvel kindlustunde fikseeritud hinnaga. Paketi valinutele kehtib aprillist septembrini börsihind ning oktoobrist märtsini fikseeritud hind, sobides seega tarbijatele, kes tahavad võtta hooajalisest hinnaerinevusest maksimumi ja ei soovi tegeleda pidevalt paketi vahetamisega.

Kui soovid lisainfot või sul on tekkinud mõni muu küsimus, oleme sulle hea meelega abiks. Selleks võta meiega ühendust ja kirjuta teenindus@enefit.ee, helista numbril 777 4040 või jäta konsultatsiooni soov meie kodulehel.

Jaga seda postitust

Seotud teemad

Hetkel oluline

Lugeja küsib: „Kuidas kujuneb elektrihind?“

Elekter ümbritseb meid kõikjal – nii tööl olles, tänaval jalutades kui koduseid toimetusi tehes. Kuna elektrihind mõjutab otseselt igakuist eelarvet, on igati loomulik, et inimesed tahavad teada, mille eest nad elektrit tarbides täpselt maksavad.

Loen edasi »