Lugeja küsib: „Miks tuleb osade elektripakettide puhul maksta lepingu lõpetamise tasu?“

Turul pakutavate elektripakettide valik on suur ja lai. Enne lepingu allkirjastamist on oluline tutvuda lepingutingimustega, mis muuhulgas puudutavad nii hinda, lepinguperioodi, aga ka ennetähtaegse lõpetamise tasu.

Viimane võib osutuda klientidele ebameeldivaks üllatuseks ning paneb küsima, miks sellist tasu rakendatakse. Kohe selgitame lähemalt.

Mis see ennetähtaegse lepingu lõpetamise tasu täpsemalt on?

Kui klient sõlmib elektrimüüjaga fikseeritud hinnaga elektrilepingu, võtab müüja endale kohustuse tagada kliendile elekter kogu lepinguperioodiks kokkulepitud tingimustel. Selleks ostab elektrimüüja turult kindla hinnaga vajaliku koguse elektrit kliendile ette ära.

Olukorras, kus klient soovib lepingu kokkulepitust varem lõpetada, peab elektrimüüja ette ostetud elektri turul uuesti maha müüma. Kui müümise hetkel on elektrihind ostuhinnast odavam, saab elektrimüüja sellest kahju, mille peab korvama lepingut lõpetav osapool.

Lepingu lõpetamise tasu suurus sõltub kliendi elektritarbimise mahust ja ajahetkest, millal ta lepingust loobub. Mida hiljem lepinguperioodi jooksul lepingust loobuda, seda väiksem on ka tasu suurus. Siiski on oluline arvesse võtta, et tasu ei rakendu iga kord, vaid juhul, kui kahju päriselt tekib.

Kehtib vaid teatud elektripakettide puhul

Ennetähtaegse lõpetamise tasu tuleb maksta vaid nendel klientidel, kes on valinud pikaajalise fikseeritud hinnaga paketi ning soovivad selle keset kehtivat lepinguperioodi lõpetada.

Seetõttu tasub enne elektrihinna fikseerimist pöörata tähelepanu lepingus sisalduvatele tingimustele ja valida pikkus selliselt, et lepinguperioodi sisse ei jääks kolimine või elukoha müük. Enefiti kodulehel on võimalik iga elektripaketi juurest eraldi näha, kas lepingu lõpetamine on tasuta või mitte.

Kui vajadus fikseeritud elektrilepinguga maja või korter maha müüa siiski tekib, on üks võimalus lepingu lõpetamise tasu näiteks korteri müügihinna sisse arvestada.   

Mida teha, kui maksmine käib mulle üle jõu?

Kui seisad silmitsi makseraskustega, anna meile sellest kindlasti teada. Oleme oma arveldusprotsessis alati paindlikud ning leiame koos viisi, kuidas arve tasumisega edasi minna.

Meiega saad ühendust võtta kirjutades teenindus@enefit.ee või helistades numbril 777 4040. Vaatame iga kliendi murele otsa personaalselt ja aitame kõigis energiaalastes küsimustes.

Jaga seda postitust

Seotud teemad