Levinumad küsimused-vastused, mida tarbijad universaalteenuse kohta teada tahavad

Riiklikult reguleeritud hinnaga elektripakkumine on turul olnud väga lühikest aega ning seega on arusaadav, et teenus tarbijate seas küsimusi tekitab. Anname neile hea meelega vastuseid.

Mu elektripakett on fikseeritud kuni 2024. a lõpuni mitu korda soodsama hinnaga. Kas mind viiakse universaalteenusele üle, kui ma midagi ei tee?

Ei viida, saad rahulikult sama hinnaga paketti edasi kasutada.

Energiamüüja viib automaatselt universaalteenusele üle ainult need kliendid, kelle tänane elektrihind on kõrgem universaalteenuse hinnast (Eesti Energia pakutav hind on 19,24 s/kWh + kuutasu 1,99€).

Minu kehtiv elektrihind on universaalteenuse hinnast kallim ning sain ka pakkumise universaalteenusega liitumiseks. Kas see tähendab, et mulle juba kehtib universaalteenuse hind.

Jah, universaalteenuse hind kehtib tagasiulatuvalt alates 1. oktoobrist (v.a juhul, kui oled universaalteenuse pakkumise tagasi lükanud).

Kui olid enne börsipaketil, siis ei pea enam kõrge hinnaga tundide pärast muretsema ega tarbimist ajastama.

Minu kehtiv elektrihind on universaalteenuse hinnast kallim, kuid ma ei ole saanud universaalteenuse pakkumist. Mida teha?

Eesti Energia universaalteenusega saab igal hetkel soovi korral liituda e-teeninduses.

Kui ma nüüd universaalteenuse kasuks otsustan, aga börsihind tulevikus soodsamaks läheb, kas ma siis olengi universaalteenuse ja selle hinnaga seotud?

Universaalteenuse paketist saab igal ajal tasuta väljuda ning soovi korral valida endale mõne muu elektripaketi, näiteks börsipaketi.

Tuleb siiski meeles pidada, et universaalteenuse hind võib samuti muutuda, sh tõusta. Elektrimüüjatel võib olla pakkumises ka soodsama hinnaga pikaajalisi fikseeritud pakette.

Kas universaalteenusel on eraldi päeva- ja ööhind? Kas saan ajastada oma tarbimist selle järgi?

Universaalteenusel on kogu ööpäeva sama kilovatt-tunni hind, tarbimise ajastamisest on kasu pigem tunnipõhise börsipaketi puhul.

Küll aga võiks leida viise, kuidas üldist tarbimise mahtu piirata ning seeläbi elektrikulu vähendada.

Samuti tasub enda võrgupakett üle vaadata. Neid pakutakse ka kahetariifseid, kus päeva ja öö vahel tarbimise ajastamisest võib kasu saada ning raha säästa. Võrgupaketi vahetamine on tasuta.

Milline universaalteenuse hind kehtib mulle kui mikrotootjale?

Universaalteenusele üleminek tootmislepingut ei mõjuta. Saad elektrienergiat osta läbi universaalteenuse, kuid toodetud energiat müüa endiselt börsihinna järgi.

Olen elektri üldteenuse kasutaja. Miks mulle ei ole tulnud universaalteenuse pakkumist?

Kui oled elektri üldteenuse kasutaja, siis see tähendab, et sul ei ole lepingut ühegi elektrimüüjaga. Sulle müüb elektrit võrguettevõte või tema volitatud elektrimüüja.

Kuna elektrilepingut ei ole, siis ei saa elektrimüüjad ka pakkumist saata. Sellegipoolest ei tasu muretseda – kõik üldteenuse kliendid ostavad alates 1. oktoobrist elektrit universaalteenuse hinnaga.

Vaata veel:

www.energia.ee/universaalteenus

Universaalteenus tagab mõõduka hinnataseme

Jaga seda postitust

Seotud teemad

Hetkel oluline

Energiavampiirid sinu kodus ehk millised kodumasinad tarbivad enim elektrit?

Tihti kipume suurenenud energiakuluga seostama liiga soojaks köetud tuba või kauaks põlema jäetud tulesid. Tegelikeks „süüdlasteks“ võivad olla hoopis kolmas grupp elektritarbijaid, mille peale esimese hooga tulla ei oskagi – ööpäevaringselt vooluvõrku ühendatud elektroonilised seadmed.