Eesti Energia viib automaatselt universaalteenusele üle ligi 129 000 klienti

30. septembril avalikustatud universaalteenuse tootjahind on 15,4 s/kWh. Tootjahinnale lisab iga elektrimüüja teenuse osutamisega seotud põhjendatud kulud, mõistliku ärikasumi ja käibemaksu. Eesti Energia pakub 1. oktoobrist klientidele universaalteenuse lõpphinda 19,2 s/kWh, millele lisandub kuutasu 1,99 eurot (hinnad sisaldavad käibemaksu).

Eesti Energia juhatuse liikme Agnes Roosi sõnul hoolitseb Eesti Energia selle eest, et klientide jaoks oleks universaalteenusele üleminek võimalikult muretu. Need, kelle jaoks on universaalteenus soodsam lahendus, tuuakse automaatselt 1. oktoobri seisuga uude paketti üle ja klient midagi ise tegema ei pea. Automaatselt saab universaalteenuse pakkumise ligi 129 000 Eesti Energia koduklienti, nendest 90 000 on börsipaketil ja 39 000 fikseeritud hinnaga paketil.

„Anname muudatusest kliendile kirjaga lähipäevil teada. Kui klient saab universaalteenusele üleviimise kohta kirja, on rahulikult aega mõelda, kas pakkumisega nõustuda või see tagasi lükata. Kui klient ei soovi automaatset üleviimist, on Eesti Energia klientidel võimalik pakkumisest taganeda kuni 12. oktoobrini, “ lisas Roos.

Kuidas tarbijad elektri universaalteenusele viiakse?

  • Kui kliendi tänane elektripakett on kallim kui universaalteenuse hind, siis toob Eesti Energia ta automaatselt 1. oktoobrist universaalteenusele üle. Arvutuse aluseks on viimase kahe kuu (juuli, august) kliendi personaalne keskmine elektrihind (s/kWh).
  • Anname muudatusest kindlasti e-kirja või paberkirjaga teada. Kirja kohalejõudmine võib aega võtta paar päeva.
  • Kui klient ei soovi universaalteenust, on tal võimalik pakkumisest loobuda kuni 12. oktoobrini (k.a).

Eesti Energia klientidel on kõige lihtsam toiminguid teha Eesti Energia e-teeninduses aadressil www.energia.ee. Lisaks saab abi klienditelefonilt 777 4040 ja meilitsi teenindus@energia.ee.

„Oleme kasvatanud oma konsultantide arvu märkimisväärselt ning kõikidele küsimustele vastamiseks valmis,“ lisas Roos.

Kui kliendi kehtiv elektripakett on täna soodsam kui universaalteenuse hind, siis automaatselt teda üle ei viida. Soovi korral saab siis ise universaalteenuse valida, muutes e-teeninduses või klienditeeninduse abil oma elektripaketti. Universaalteenusega on alati võimalik liituda ka hiljem.

Roos rõhutab, et universaalteenuse hind võib ajas muutuda. „Tootjahind sisaldab mitmeid muutuvaid komponente, näiteks CO2 emissioonitasu ja tööjõukulu, mille kõikumine on viimaste kuude jooksul olnud märkimisväärne.“

Väikeettevõtete jaoks universaalteenuse pakkumine on hetkel alles seadusloome faasis.

Energiatoetust saavad kliendid sõltumata valitud elektripaketist  

„Nagu eelmisel talvel nägime, oli riiklikest toetusmeetmetest paljude klientide jaoks kasu. Meil on hea meel, et tänavu saavad taas ühesuguse hinnakompensatsiooni kõik elektri ja gaasi kodutarbijad sõltumata nende lepingust,” tunnustas Roos valitsuse eesmärki tagada tarbijatele hinnakindlus.

1. oktoobrist 2022 kuni 31. märtsini 2023 saavad kodutarbijad riiklikku elektri hinna toetust.  Toetus rakendub, kui elektrienergia hind ületab 8 s/kWh eest ja kompensatsiooni suurus on kuni 5 s/kWh eest (hinnad on ilma käibemaksuta). Elektritoetus kajastub elektriarvel automaatselt ning selleks ei pea ise midagi tegema. 

Jaga seda postitust

Seotud teemad

Hakkame säästma!

Lugeja küsib: „Kuidas hoida talvekuudel elektriarved madalad?“

Google on teinud ülevaate aasta otsitumatest sõnadest. Edetabeli tipust leiame ka märksõna „elektri börsihind“. Tõepoolest, elektrihind on olnud tihti jututeemaks, eriti kui ta kallis on. Aastale andis tooni muu hulgas Estlink 2 rike ning sellest kerkinud elektrihinnad suvel, mil muidu saaksime tänu suurele taastuvenergia toodangule nautida pigem madalaid hindu.

Loen edasi »