Keskmine universaalteenuse klient säästaks elektripaketi vahetusega ligi 120 eurot aastas

Eesti Energial on hetkel 65 000 klienti, kes tarbivad elektrit universaalteenusena, kuigi see on tänasel päeval kõige kallim valik turul. Paketti saab vahetada tasuta, rahaline võit on seejuures keskmisele universaalteenuse kliendile ligi 120 eurot aastas.

„Enne sügist on väga oluline vaadata üle nii enda elektripaketi valik kui ka aidata selles oma eakamaid lähedasi, et nad saaksid talvele säästlikumalt vastu minna,“ sõnab energiaettevõtte koduturgude müügidirektor Roul Tutt. „Suur hulk universaalteenust kasutavatest klientidest on vanemad inimesed, kes ei pruugi olla piisavalt digipädevad, et oma elektripaketti iseteeninduses muuta või ei ole kursis paketi vahetamisest tuleneva säästmisvõimalusega,“ lisab Tutt.

Eesti Energia langetab alates 1. septembrist koduklientide ja väikeäride universaalteenuse paketi marginaali seniselt 0,75 sendilt kilovatt-tunni eest (senti/kWh) 0,44 sendile kilovatt-tunni eest. Koos marginaaliga on uueks universaalteenuse hinnaks 18,93 senti/kWh. „See on siiski märgatavalt kallim teistest fikseeritud hinnaga elektripakettidest – näiteks 12-kuulise fikseeritud hinnaga Kindel 12 paketi hind on 12,6 senti/kWh, millele lisandub kuutasu 1,99 eurot,“ selgitas Tutt.

Eesti Energia teavitab augustikuu jooksul kõiki oma universaalteenust tarbivaid koduklientide ja väikeärisid marginaali alandamisest ning ühtlasi tuletab meelde võimalust vahetada universaalteenus odavama paketi vastu.

Universaalteenusel oleva Eesti Energia erakliendi keskmine elektritarbimine on kuus 158 kWh, mille eest ta maksaks pärast 1. septembrit 30 eurot kuus. Sama tarbimise juures oleks „Kindel 12“ paketi puhul summa 19,9 eurot. Seega säästaks klient paketivahetusega aasta jooksul ligi 120 eurot.

Soodsama elektri saamiseks peab iga universaalteenuse klient ise uue paketi valima, automaatselt kedagi üle viia pole võimalik. Sel talvel riigipoolset toetust universaalteenuse tarbijate elektriarvete tasumiseks ei pakuta, seega on oluline lähiajal oma elektripaketi valik üle vaadata.

Juhul, kui klient vajab valiku tegemisel abi, tasub ühendust võtta Eesti Energia klienditeenindusega numbril 777 4040 või kirjutada aadressile teenindus@energia.ee, et leida koos sobivaim energialahendus.

Jaga seda postitust

Seotud teemad

Hakkame säästma!

Sügisene elektrisääst: kuidas hoida kulud kontrolli all

Sügis on taas kätte jõudnud ning toonud päevakorda küsimuse, kas oodata on elektrihinna tõusu. Kui üldjuhul tähendavad külmemad ilmad suuremat tarbimist ja kallemaid hindu, on tegeliku prognoosimine keerukas. Sestap on hea teada ennetavaid meetmeid, mis aitavad kulud madalal hoida ka juhul, kui elektri hind peaks tõusma.

Loen edasi »
Hetkel oluline

Kuidas kasutada isetoodetud energiat omale sobival ajal ning salvestada võrgust soodsatel tundidel  

Sel suvel arutleti palju nii meedias kui ka tehnoloogiahuviliste sotsiaalmeediagruppides päikesepaneelide tasuvuse üle. Ühelt poolt väidetakse, et paneelid ei tasu end ära, eriti kui elektrihinnad on mõnel tunnil negatiivsed ja tootja peab energiat võrku müües peale maksma. Samas oli suvel elektri börsihind kõrge, sest tuul ei puhunud, Estlink-2 kaabel oli remondis ja vahepeal naaberriikide tootmisüksused samuti.

Loen edasi »