Enefiti nõustamiskeskus saab igal kuul kümneid tuhandeid küsimusi, millest suure osa moodustavad erinevad arvetega seotud teemad. Selleks, et elu lihtsustada, jagame vastuseid enimlevinud küsimustele.
Miks pole arve veel minuni jõudnud?
Kui arve pole veel sinuni jõudnud, palume kannatust. Koostame igal kuul arveid kuni 12. kuupäevani. Sõltumata arve väljastamise ajast on maksetähtaeg alati 14 päeva pärast arve väljastamist.
Kas arve on juba väljastatud või mitte, saate mugavalt vaadata e-teenindusest või mobiiliäpist.
Mobiiliäpis saad tellida ka mugava meeldetuletuse arve saabumise ja arve maksetähtaja kohta.
Mida saan ise teha, et elektriarve oleks väiksem?
Elektriarve suurust saab igaüks ise mõjutada. Koduse elektritarbimise vähendamine algab kõigepealt analüüsist, kuhu kulub kõige rohkem elektrit.
- Suurim säästupotentsiaal peitub sageli just küttes, eriti kui on harjumus kasutada elektrilisi radiaatoreid või soojapuhureid. Soojuspump on kordades efektiivsem valik.
- Samuti tasub välja lülitada vannitoa elektriline põrandaküte ja vähendada elektrilise saunakerise ja elektriboileri kasutamist.
- Järgmisena tasub otsa vaadata vanematele kodumasinatele, mis neelavad tänapäevaste masinatega võrreldes kordades enam elektrit. Kõrges elektrikulus võivad süüdi olla nii vana televiisor kui ka energiaröövlist sügavkülmik.
Energiasäästu võimalusi on igas kodus ning kui siiani pole energiasäästule erilist tähelepanu pööratud, pole keeruline kokku hoida kuni ühe kuu elektriarve jagu raha aastas.
Tutvu energiasäästlike lahendustega
Kuidas saan vähendada oma võrguteenuse hinda?
Tasub olla teadlik, et ka võrgulepingu puhul on võimalik valida mitme erineva võrgupaketi vahel, millest mõni sobib kliendi majapidamisele ja tarbimisele paremini kui teine ning võib kodusele eelarvele tuua korraliku rahalise võidu.
Kui aastate jooksul on lisandunud pereliikmeid, muutunud tarbitava elektri kogus, öise ja päevase tarbimise tasakaal või peakaitsme suurus, siis tuleks kindlasti üle vaadata, kas olemasolev võrgupakett on endiselt parim valik.
Kui teie võrguteenuse pakkuja on Elektrilevi, siis kõige lihtsam on võrgulepingu pakette võrrelda Elektrilevi e-teeninduses.
Mida peaksin tegema, kui arve tasumine käib mulle üle jõu?
Kui näed juba praegu, et energiaarve tasumine käib üle jõu, soovitame kindlasti meiega esimesel võimalusel ühendust võtta. Leiame koos viisi, kuidas arvete tasumisega edasi minna. Iga kliendi murele vaatame otsa personaalselt.
Maksetähtaja pikendamiseks esita meile taotlus. Arve tasumise kokkuleppe osas võtame sinuga ühendust viie tööpäeva jooksul ja lepime kokku täpsemad tingimused.
Mida tähendavad erinevad read elektriarvel?
Lühidalt öeldes koosneb elektriarve kolmest komponendist: elektrienergia, võrgutasu ning riiklikud maksud (taastuvenergia tasu ja elektriaktsiis).
Elektrienergia kogumaksumus sõltub sellest, milline on sinu elektrihind ning kui palju oled elektrit tarbinud. Kui valid fikseeritud hinnaga paketi, tead oma kilovatt-tunni hinda kogu lepinguperioodi vältel ette. Kui valid börsihinnaga paketi, siis sõltub sinu hind elektribörsil toimuvast.
Võrguteenuse tasu makstakse võrguteenuse osutajale selle eest, et ta elektri koju toimetaks. See tähendab selleks vajaliku taristu ülalhoidmist ja arendamist. Võrguteenuse hinna kinnitab Konkurentsiamet.
Taastuvenergia tasu on riigi määratud tasu, mille eesmärk on toetada taastuvast allikast või tõhusa koostootmise režiimil elektrienergia tootmist Eestis. Taastuvenergia tasu arvutab ja avalikustab igaks aastaks põhivõrguettevõtja Elering. Elektriaktsiis on riiklik maks, millest rahastatakse keskkonnahoidu. Ka võrguteenuse tasu ning riiklike maksude kogumaksumus sõltub sellest, kui palju elektrit oled tarbinud.