Alates 1. novembrist saavad Eesti Energiast universaalteenuse elektrit osta kõik mikro- ja väikeettevõtted, lisaks füüsilisest isikust ettevõtjad, sihtasutused ja mittetulundusühingud.
Eesti Energia juhatuse liikme Agnes Roosi sõnul äritarbijaid automaatselt üle ei viida. Kliendid peavad otsuse ise langetama ja liitumissoovist teada andma.
„Saadame pakkumise kõigile Eesti Energia äriklientidele, kel on õigus universaalteenusega liituda. Pakkumist näeb ka Eesti Energia e-teeninduses. Kliendil on aega rahulikult mõelda, kas universaalteenus on talle kasulik või mitte ja üleminekuks tuleb kliendil oma nõusolek anda. Kui klient soovib universaalteenust kasutada tagasiulatuvalt alates 1. novembrist, peab pakkumisega nõustuma hiljemalt 23. novembril,“ rõhutas Roos.
Universaalteenust saavad valida äriühingud, kus töötab vähem kui 50 inimest ja mille aastakäive või bilansimaht ei ületa 10 miljonit eurot. Samuti saavad universaalteenust valida mittetulundusühingud, sihtasutused ja füüsilisest isikust ettevõtjad, kuni kliendi aastane elektritarbimine ei ületa üht gigavatt-tundi. Universaalteenusele kvalifitseeruvad ligi pooled Eesti Energia ärikliendid ehk 16 800 tarbijat.
Universaalteenuse lõpphind äritarbijatele on hetkel alates 16,04 s/kWh, millele lisandub kuutasu 1,658 eurot mõõtepunkti kohta (hinnad ilma käibemaksuta). Hind võib ajas muutuda ning otsust langetades tasub seda silmas pidada. Ettevõtted saavad universaalteenust kasutada aasta ja kaks kuud ehk 2023. aasta lõpuni.
Lisaks tasub tähele panna, et erinevalt kodutarbijatest ei taga seadus äritarbijatele leppetrahvivabalt universaalteenusele liikumist. „Kuna elektrimüüjana oleme fikseeritud hinnaga lepingute puhul teinud etteulatuvalt finantstehinguid, peavad äritarbijad universaalteenusele üleminekul lähtuma kehtiva elektrilepingu tingimustest,“ selgitas Roos.
Eesti Energia äriklientidel on kõige lihtsam toiminguid teha Eesti Energia e-teeninduses aadressil www.energia.ee. Lisaks saab abi äriklienditelefonilt 777 2020 ja e-posti aadressilt arikliendid@energia.ee. Suurtarbijad saavad abi oma personaalselt kliendihaldurilt.