Lugu sellest, kuidas ma reede õhtul kliendi pööningut mõõtmas käisin

Ühel reede hommikul astus kolleeg ligi ja ütles, et kliendi juures tuleb kiiresti ära käia. Selgus, et klient on oma Lääne-Virumaa kodus vaid nädalavahetusel ning sõidab juba esmaspäeval välismaale tagasi. Ta soovis päikesepaneelide juurde ka akulahendust ning küsis meilt pakkumist. Tegu oli keerukama projektiga, mistõttu oli selge, et kontoris pakkumist valmis kirjutada ei saa –  tuleb kohale minna ja olukord üle vaadata.  

Kuna aega oli vähe ja kolleegide kalender kohtumisi täis, otsustasin (juhendatult) pea ees vette hüpata ning üksi ära käia! Pidin samal õhtul niikuinii suvekoju minema, mis samas kandis asub. Sain kaasa teadmise, mida pakkumise tegemiseks küsida, pildistada ning kuidas elektrihinnast rääkida. Sõit võis alata!

Maja kadunud, suur koer vastas

Aadressi kontrollides hakkasid aga seiklused pihta. Google Maps ei leidnud maja üles, Waze ka mitte. Õnneks aitas Maa-ameti kaart orienteeruda. Jõudsin õige teeotsani, kust ikkagi kaks korda mööda sõitsin.

Kui lõpuks õige majani jõudsin, tuli peremees väravat avama, suur koer kaasas. Sellised panevad mul alati põlve värisema. Õnneks lahenes olukord sujuvalt: koer nuusutas mu üle ja ei haukunud, mina sain ka natuke julgust juurde. Mõtlesin, et oh neid meie insenere ja tehnikuid, kes vahel kurjakuulutavate neljajalgsetega silmitsi satuvad…

Naine elektri kallal

Kliendi vanemad olid ka hoovis. Proua muigas mu valget pükskostüümi nähes ja küsis südamlikult: „Kas nüüd on hakanud naised elektrit panema?“ Vastasin naljatades, et mehed teevad tööd, aga naised kontrollivad, et kõik õigesti tehtud saaks.

Pildistasin päikesepaneele, inverterit, elektrikappi ning elektriskeemi. Ronisime koos peremehega kõrvalhoone teisele korrusele, et aku tulevast asukohta mõõta.  Inverteri ja aku vahemaa on väga tähtis – see ei tohi üle kolme meetri olla. Kohapealne mõõtmine ja dokumenteerimine annab kliendile kindlustunde ning meie tehnikutele olulist infot, et paigaldustöödel üllatusi vältida.

Akuga tarbid maksimaalselt oma toodetud elektrit

Akulahendus on viimaste aastatega oluliselt populaarsust kogunud – akude valik on suurenenud ja hinnad soodsamaks läinud.

Klient sooviski suvisel ajal enda toodetud elektrienergiat aku abil maksimaalselt ära kasutada ja sellega võrgutasudelt kokku hoida. Talvel, kui päikest on vähe, ostab aku soodsatel tundidel börsielektrit ja kasutab majapidamise jaoks. Kallimatel tundidel müüb aku elektrit võrku tagasi.

Koos leiame parima lahenduse

Kuigi valdava osa hinnapakkumiste tegemiseks me kliendil külas käima ei pea, siis tehniliselt keerukamates olukordades me seda teeme. Nii saame paremini võimalusi hinnata ja täpse hinnapakkumise esitada, muutes ka paigaldusprotsessi sujuvamaks.

Lõppkokkuvõttes näitas see väike seiklus, aga suur kogemus, kui tähtis on hea ettevalmistus, paindlikkus ning koostöö nii kolleegide kui ka kliendiga.

Kui kaalud samuti salvestuslahenduse paigaldamist, tutvu Enefiti akulahendustega või kirjuta mulle – tulen ka külla, kui vaja!

Picture of Inge Laas

Inge Laas

Enefiti erakliendi valdkonna juht

Jaga seda postitust

Seotud teemad