Muutunud energiaturg paneb üha rohkem tarbijaid mõistma, et nende tänane elektripakett ei pruugi kõige soodsam valik olla. Just seetõttu tegime universaalteenust kasutavatele eraklientidele pakkumise vahetada oma elektripakett kuuekuulise fikseeritud hinnaga Kindel 6 vastu. Uue elektrilepingu sõlmimine toob mõistagi kaasa küsimusi, jagame nendele vastuseid.
Kumb valida – kas fikseerida elektri hind või minna hoopis börsipaketile?
Ühte õiget vastust siinkohal ei ole. Elektripaketi valikul tuleb igal inimesel lähtuda eelkõige enda tarbimisharjumustest ja eelistustest. Klientidele, kes otsivad elektrihinna stabiilsust ja ei soovi börsiturul toimuvat pidevalt jälgida, soovitame elektrihinna praeguste madalate hindade juures fikseerida. Kui kauaks, seda otsustab klient ise – lisaks kuuele kuule saab meie juures hinna fikseerida ka kolmeks või seitsmeks aastaks.
Tarbijatele, kes on valmis börsihindasid jälgima ning selle järgi oma tarbimist ajastama, sobib hästi börsipakett. Oma tarbimist teadlikult juhtides on võimalik kasu lõigata soodsama hinnaga perioodidest ja säästa seeläbi elektriarvetelt. Samas tuleb valmis olla hinna kõikumiseks ja võimalikeks hinnatippudeks.
Mul on kehtiv universaalteenuse leping. Kas Enefit viib mind Kindel 6 paketile üle automaatselt?
Ei. Kindel 6 paketile me ühtegi klienti automaatselt üle ei vii. Klientidel, kes said pakkumise, on vaja see meie e-teeninduses ise vastu võtta.
Võttes pakkumise vastu enne 24. märtsi (k.a), hakkab leping kehtima tagasiulatuvalt alates 1. märtsist. Peale 24. märtsi sõlmitud leping hakkab kehtima uuest kuust.
Kuidas saan oma varasema Kindel Plussi või Kindel paketi soodsamaks?
Iga fikseeritud leping on sõlmitud omas ajas, mil hinna määras toonane turuolukord ja muud aktuaalsed tegurid. Elektrimüüja ei saa hindu kokkulepitud perioodi jooksul muuta, kuna nii kaotaksid fikseeritud paketid oma eesmärgi, milleks on pakkuda klientidele kindlustunnet ning võimalust oma eelarvet ette planeerida.
Soovi korral on võimalik leping varem lõpetada, kuid selle eest võib rakenduda lepingu ennetähtaegse lõpetamise tasu. Erand on siinkohal Kindel 6 pakett – sellest on võimalik väljuda igal ajahetkel ning lepingu lõpetamise tasu puudub.
Lepingu lõpetamise tasu on ette nähtud selleks, et lepingu ennetähtaegne lõpetamine ei tekitaks elektrimüüjale kahju. Kui klient sõlmib elektrimüüjaga fikseeritud hinnaga elektrilepingu, võtab müüja endale kohustuse tagada kliendile elekter kogu lepinguperioodiks. Selleks ostame me turult kokkulepitud hinnaga elektri kliendile ette ära ning lepingust varasemal loobumisel peame ostetud elektri turul taas maha müüma. Lepingu lõpetamise tasu suurus sõltub kliendi elektritarbimise mahust ja ajahetkest, mil ta lepingust loobub.
Sellegipoolest mõistame me inimeste soovi turuhindu nähes enda lepingut korrigeerida ning otsime võimalusi klientidele vastutulekuks.
Kas universaalteenuselt lahkudes pean samuti maksma ennetähtaegse lõpetamise tasu?
Ei. Universaalteenuse lepingu ennetähtaegne lõpetamine on tasuta. Kõiki oma kehtivaid lepinguid saad vaadata e-teenindusest.
Millest koosneb Kindel 6 hind? Kas hinna sisse on arvestatud käibemaks?
Elektri turuhind kujuneb erinevate aspektide koosmõjus ning sõltub nii oluliste tootmissisendite hinnast kui ka üldisest olukorrast elektriturul ehk tootmisvõimsuste olemasolust ja nõudlusest.
Jah, Kindel 6 hind sisaldab käibemaksu.
Miks peab uusi pakette looma selle asemel, et hakata universaalteenust lihtsalt odavamalt pakkuma?
Universaalteenus põhineb põlevkivist toodetud elektril. Üle 75% hinnast moodustavad erinevad keskkonnatasud, aktsiisid, samuti CO2 tasu. Nende tasude hind võib ajas nii kasvada kui kahaneda. Viimaste kuude jooksul on universaalteenuse peamine kulusisend ehk CO2 hind aga kallinenud. See on ka põhjus, miks universaalteenuse hinda langetada ei saa.
Universaalteenuse regulatsiooni on koostanud Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium ning selle hinna kooskõlastab Konkurentsiamet.
Kas korteriühistud saavad ka Kindel 6 paketi valida?
Jah, korteriühistutel on samuti võimalus Kindel 6 paketiga liituda. Selleks tuleb ühendust võtta meie äriklienditeenindusega helistades numbril 777 2020. E-teeninduses paketti vahetada ei ole võimalik.