Kestlikkus toetab ettevõtte pikaajalist edu

Kestlikkus on viimastel aastatel saanud keskseks teemaks nii ettevõtluses kui ühiskonnas laiemalt. Kuigi poliitilised meeleolud kõiguvad ning rohepööre võib tunduda kui laine, mis kord tõuseb ja siis taas vaibub, on üks asi kindel: kestlikkus on ettevõtte tugevus. Siiski, edukad on ettevõtted, kes teevad kestlikkusest strateegilise eelise, mitte pelgalt turunduskampaania. Kestlik tegutsemine on pikaajalise edu ja põhiäri konkurentsivõime alus.

ESG on laiem vaade ettevõtte toimimisele

ESG (environmental, social, governance) ehk keskkonnaalaste, sotsiaalsete ja juhtimispõhimõtete järgimine pole enam suurettevõtete rutiin. Aina laiemalt nähakse võimalusi ettevõtte targemaks juhtimiseks, arvestades kestlikkusega seotud mõjude, riskide ja võimalustega. Euroopa Liidu rohelepe ei ole suutnud küll kõigi ootusi täita, kuid selle vaimu kannab edasi puhta tööstuse kokkulepe, fookusega majanduse kestlikkusel – ressursitõhususel, ringmajandusel ja ligipääsul puhtale energiale.

EL-i rohepoliitika regulatsioonid toovad kestlikkuse paratamatult ettevõtete lauale. Kestlikkuse aruandlus on võimalus mõtestada enda tegevus lahti ka investorite, klientide ja partnerite jaoks. Põhiärile oluliste kestlikkuse teemade juhtimise kajastamine aastaaruandes võib seega laiendada rahastusvõimalusi ning tugevdada rahvusvahelist konkurentsivõimet.

Kestlikkuse praktikates tuleb näha teeviita – see aitab ettevõtetel liikuda suunas, kus konkurentsivõime ja vastutustundlikkus käivad käsikäes.

Enefit kui partner ja mõjutaja

Viimased kuud on energeetika teemadel olnud turbulentsed nii poliitikute kui suurtootjate seas. Arutelud kliimaseaduse üle on intensiivsed, kuid konsensus on endiselt kujunemas. Ebakindlatel aegadel on oluline, et ettevõte kaalutleks teadlikult ka oma ärimudeli pikka vaadet. Nõuetele vastamine üksi konkurentsivõimet ei taga.

Enefit pole oma klientidele vaid energiatootja, vaid ka mitmekülgne koostööpartner kestlike ja nutikate energialahenduste rakendamisel. Igal sammul ei saa me üle tähtsustada ka eetilist ärilist käitumist. Nii oleme kehtestanud eetikanõuded kõigile oma partneritele – see pole pelgalt formaalsus, vaid meie baasväärtus – usume, et sellest võidavad kõik meie väärtusahela ettevõtted ja partnerid. Lisaks oleme hangetes partnerite valikul aina enam tähtsustamas ka nende ettevõtete kestlikkusega seotud aspekte, mis toetab tarneahela riskide juhtimist.

Kestlikkus saab olla äriliselt tasuv

Vaid üksikud ettevõtted investeerivad kestlikusse, kui see harjumuspärase tasuvusaja jooksul ära ei tasu. Keskkonna- ja energiasäästlikud tehnoloogiad ning eetiline käitumine pole siiski mitte ainult võimalikud, vaid ka põhiärile pikas vaates kasulikud. Olgu selleks esimese ja lihtsa sammuna rohesertifikaatide ostmine vastavalt tarbitavale energiale konkurentsivõime tugevdamiseks või läbimõeldud investeeringud salvestitesse ja päikesepaneelidesse energiaefektiivsuse suurendamiseks.

Kestlikkus peab olema osa ettevõtte põhiäri läbimõeldud juhtimisest. Kestlikkuse aruandlus saab olenevalt ettevõtte ambitsioonist olla nii kasulik juhtimistööriist kui ka nõude täitmine. Kui soovime pikaajalist äriedu, atraktiivseid töökohti ja puhast loodust, tuleb meil tegutseda vastutustundlikult keskkonna ja inimeste suhtes – nii täna kui ka edaspidi. Kestlikkus on vahend, millega hoida oma „kodu korras“ ja olla tulevikuks valmis.

Oled oodatud meie juurde terviknõustamisele! Leiame sobivaimad energialahendused sinu äri vajadustest lähtuvalt!

Jaga seda postitust

Seotud teemad